Alle verhalen
Een overzicht van al onze verhalen.
Laat je oog vallen op een interessant onderwerp en lees verder.
Onze eigen beleving zou de bron van ons leren moeten zijn
Feuilleton Initiatieven collectief
Hoe inclusief willen we nu eigenlijk echt zijn?
Hans Kruijssen
Miro en Gedragswerk
Ageeth Boverhuis
Waar ga jij van glimmen?
Marjan Veenstra
Hoe heet jouw Leo?
Mark Weghorst
Van leerplicht naar ontwikkelrecht
Albert Boelen
Start Feuilleton CvB in Bedrijf
Marieke Beentjes
Actief niets doen
Feuilleton Initiatieven collectief
De pester gepakt
Cees Blij
De SO+ klas – weer toegang tot ontwikkeling
Bart Heeling
Koffiedrinker Leroy helpt jongeren op een laagdrempelige manier
Frits Buijs
Nieuwsbrief #21 WEL in ontwikkeling
Redactie
De SO+ klas – een veilige haven
Bart Heeling
Over ontwikkeling, en veerkracht.
Jan Havik
Een “mis-handeling”
Cees Blij
Nieuwsbrief #20 WEL in ontwikkeling
Redactie
Ruimte geven
Bart Heeling
Verbinden, Vertrouwen, Vooruit!
Frits Buijs
Snel succesvol terugkeren naar school
Hans Kruijssen
Nieuwsbrief #19 WEL in ontwikkeling
Redactie
Rivierenland bouwt samen aan AANwezigheid!
Bart van Kessel
Nieuwsbrief #18 WEL in ontwikkeling
Redactie
De problematiek van thuiszitters blijft om ruimte en aandacht vragen
Marjan Veenstra
Uit het oog, maar niet uit het hart
Cees Blij
Een kleinschalige setting voor speciale kinderen.
Bart Heeling
Toren van Houvast
Redactie
Koffiedrinker Leroy wil snel om tafel met jongeren die verzuimen
Frits Buijs
Iedereen speciaal
Cees Blij
Speelsessie ‘Groter dan de som’ bij Voor de Jeugd Dag 2023
Annelies van Gool
Uitnodiging – Reis van de regio – 3 oktober 2023
Redactie
‘Van Leerplicht naar Ontwikkelrecht’ wint Jeanette Doornenbalprijs
Redactie
‘We willen als initiatieven mainstream worden voor jongeren voor wie school en zorg nu niet passend zijn’
Marjan Veenstra
Nieuwsbrief #16 WEL in ontwikkeling
Redactie
Op stap
Cees Blij
Nieuwsbrief #15 WEL in ontwikkeling
Redactie
Transitie
Cees Blij
Nieuwsbrief #14 WEL in ontwikkeling
Redactie
Werkatelier – WEL in ontwikkeling
Redactie
Traumasensitief werken
Bart Heeling
Nieuwsbrief #13 WEL in ontwikkeling
Redactie
De Stadshoeve
Cees Blij
Nieuwsbrief #12 WEL in ontwikkeling
Redactie
Wat WEL werkt? Verbinding.
Bart Heeling
Speel het spel Groter dan de som
Annelies van Gool
Een vernissage
Cees Blij
Zelfregulatie van gedrag als basisaanpak leren kennen en herkennen
Deanne Radema
Denk in mogelijkheden
Geert-Jan Wouters
Nieuwsbrief #11 WEL in ontwikkeling
Redactie
Hoe een schoolganger een thuiszitter kan worden
Bart Heeling
De geïdentificeerde patiënt
Cees Blij
Koffiedrinken om thuiszitten te voorkomen
Frits Buijs
De OZA-route helpt jongeren weer perspectief geven
Maaike Hekerman
Zet in op de relatie
Cees Blij
Kunst als ijsbreker
Ben Plandsoen
Praktijkdoeners en systeemdoeners
Redactie
Nieuwsbrief #10 WEL in ontwikkeling
Redactie
Uitnodiging: Nieuwe Oplossingenlabs Zorg in Onderwijstijd
Redactie
Zo moeder, zo dochter
Cees Blij
Aan tafel
Neeltje Cox-Janssen
Je bent gegroeid kerel
Bart Heeling
Uitnodiging ‘Waar ben je?’
Redactie
Een metamorfose – deel 3
Cees Blij
Nieuwsbrief #9 WEL in ontwikkeling
Redactie
Een metamorfose (deel 2)
Cees Blij
Het Festival voor Voorzitters, een plek van ontmoeten en begrijpen
Redactie
Een metamorfose (deel 1)
Cees Blij
Een mooi verpakte boodschap
Cees Blij
Nieuwsbericht #08 WEL in ontwikkeling
Redactie
Nieuwsbrief #07 WEL in ontwikkeling
Redactie
Spitsroeden lopen en perspectief bieden
Redactie
Aanvragen subsidieregeling WEL in Ontwikkeling mogelijk tot 30 september
Redactie
Transfercoach
Cees Blij
Weer beweging creëren in 45 minuten in de OZA-route
Imke van Geel
Nieuwsbrief #06 WEL in ontwikkeling
Redactie
Logistiek
Cees Blij
Het kan wél!
Redactie
Meester, bescherm mij!
Bart Heeling
Nieuwsbrief #05 WEL in ontwikkeling
Redactie
Uitnodiging: Expositie ‘Waar ben je?’
Redactie
OZA-route om toekomstperspectief van jongeren te behouden
Redactie
Stappen zetten
Cees Blij
Nieuwsbrief #04 WEL in ontwikkeling
Redactie
OZA-route ook op school inzetbaar
Frank Hessels
“Ik ga je slaan meester. Grapje hoor.”
Bart Heeling
Go with the flow
Cees Blij
Seizoenkaart van de FC
Albert Boelen
De onrust van Joris
Albert Boelen
Nieuwsbrief #03 WEL in ontwikkeling
Redactie
Het perspectief van Florian en Ilona
Redactie
“Hij lijkt er niet te willen zijn. Niet op school, niet op straat of thuis.”
Cees Blij
De OZA-route brengt beweging in casuïstiek
Redactie
Er is beweging
Ben Plandsoen
Nieuwsbrief #02 WEL in ontwikkeling
Redactie
Vangen meester!
Bart Heeling
Samen staan we sterk
Marjan Veenstra
Eén begeleider is genoeg
Albert Boelen
Thuiszitterspact gemeente Tilburg – Preventie voorop
Redactie
Alle thuiszitters uit de regio in kaart
Redactie
Vriendschap
Redactie
Uitnodiging bijeenkomst ‘Terug naar de Bedoeling’
Redactie
Tentoonstelling: Waar ben je?
Redactie
Leerrecht naast leerplicht?
Riemer Poortstra
Sfeerimpressie – Festival voor Voorzitters
Annelies van Gool
Nieuwsbrief #01 WEL in ontwikkeling
Redactie
De kop en staart bij initiatieven en routes
Ben Plandsoen
Festival voor Voorzitters
Annelies van Gool
Vangnet in vrijheid
Tiny Meijers-Troquet
Naar school gaan is een middel, geen doel
Frans Jordaan
Het succes zit in mensenwerk
Hans Kruijssen
Het geheim van een succesvolle thuiszittersaanpak
Redactie
Kunst als aanknopingspunt en uitlaatklep
Redactie
Vliegwielen en tandwielen
Ben Plandsoen
Over trapveldjes
Albert Boelen
Een stevige draai voor beweging
Ben Plandsoen
Het vervolg van de nieuwe hunebedbouwers
Ben Plandsoen
De nieuwe hunebedbouwers
Ben Plandsoen
Het kan wel
Hans Kruijssen
Weerbarstig, maar niet heus
Gerard Bouma
‘Mag ik deze dans van u?
Marjan Veenstra
Het rijbewijs
Albert Boelen
De oplossing zit in het hoofd van de ander
Bart van Kessel
Taal is een werkwijze
Bart van Kessel
Hou het simpel
Bart van Kessel
Praktijkvoorbeeld 2
Bart van Kessel
Praktijkvoorbeeld 1
Bart van Kessel
Bewegen
Mark Weghorst
Een potje MAS-sen
Bart van Kessel
Emotie-management
Jannie Lammers
Buitenom
Jaap van Petegem
Van barricade naar mee oplopen
Bart van Kessel
Van thuiszitten naar anders leren
Bart van Kessel
Taal is een werkwijze
Marjan Veenstra
Thuiszitters in kleine gemeenten
Jaap van Petegem
Kinderrechten
Mark Weghorst
Stagnatie
Mark Weghorst
Van thuiszitten naar anders leren
Albert Boelen
Escalatieladder
Mark Weghorst
Invoegen en uitvoegen
Marjan Veenstra